X
W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach statystycznych. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. ZAMKNIJ

I stopnia - Logopedia i terapia pedagogiczna

Specjalno┼Ť─ç: Logopedia i terapia pedagogiczna

 

Absolwent studiów pierwszego stopnia na kierunku pedagogika o specjalno┼Ťci Logopedia i terapia pedagogiczna b─Ödzie przygotowany do wykonywania zada┼ä logopedy i specjalisty do spraw terapii pedagogicznej, takich jak:

  • przeprowadzanie bada┼ä przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy uczniów;
  • diagnozowanie logopedyczne oraz – odpowiednio do jego wyników – organizowanie pomocy logopedycznej;
  • prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i w grupach dzieci, u których stwierdzono nieprawid┼éowo┼Ťci mówienia w obszarze zaburze┼ä artykulacyjnych;
  • organizowanie pomocy logopedycznej dla dzieci przy ┼Ťcis┼éej wspó┼épracy z pedagogami i nauczycielami prowadz─ůcymi inne rodzaje oddzia┼éywa┼ä z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • dokonywanie wst─Öpnej diagnozy uczniów pod k─ůtem rodzaju deficytów i poziomu umiej─Ötno┼Ťci w zakresie czytania i pisania oraz rozwi─ůzywania problemów matematycznych na poziomie elementarnym (diagnoza pedagogiczna);
  • projektowanie indywidualnych programów pracy terapeutycznej w odniesieniu do dzieci ze specyficznymi trudno┼Ťciami w uczeniu si─Ö;
  • organizowanie i prowadzenie ró┼╝nych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
  • podejmowanie dzia┼éa┼ä profilaktycznych zapobiegaj─ůcych powstawaniu zaburze┼ä komunikacji j─Özykowej i specyficznych trudno┼Ťci w uczeniu si─Ö, w tym wspó┼épraca z najbli┼╝szym ┼Ťrodowiskiem ucznia;
  • wspieranie dzia┼éa┼ä wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli, wynikaj─ůcych z programu wychowawczego szko┼éy i programu profilaktyki.

Absolwent posiada podstawowe umiej─Ötno┼Ťci praktyczne, takie jak:

  • odró┼╝nianie zaburze┼ä/opó┼║nie┼ä w rozwoju mowy od normy j─Özykowej;
  • okre┼Ťlanie etiologii wybranych zaburze┼ä mowy;
  • diagnozowanie i klasyfikowanie ró┼╝nych zaburze┼ä mowy;
  • ocenianie poziomu rozwoju mowy;
  • prognozowanie rozwoju zaburzenia mowy;
  • organizowanie dzia┼éa┼ä profilaktycznych;
  • stymulowanie rozwoju mowy, który jest opó┼║niony lub zosta┼é zahamowany;
  • opanowanie ró┼╝nych programów, metod i technik terapeutycznych, ze szczególnym uwzgl─Ödnieniem tych, które odnosz─ů si─Ö do dyslalii;
  • opanowanie zasad emisji i higieny g┼éosu;
  • prowadzenie doradztwa w zakresie komunikacji j─Özykowej dla rodziców/opiekunów/nauczycieli dzieci z zaburzeniami mowy;
  • programowanie jednostki metodycznej zaj─Ö─ç korekcyjno-kompensacyjnych;
  • stymulowanie rozwoju psychoruchowego dziecka;
  • usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych;
  • wyrównywanie braków w wiedzy i umiej─Ötno┼Ťciach szkolnych w zakresie czytania, pisania oraz rozwi─ůzywania problemów matematycznych na poziomie elementarnym;
  • organizowanie dzia┼éa┼ä maj─ůcych na celu eliminowanie emocjonalnych i spo┼éecznych ujemnych skutków niepowodze┼ä szkolnych;
  • prowadzenie doradztwa dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju psychoruchowego oraz metod pracy wspieraj─ůcych nabywanie umiej─Ötno┼Ťci czytania, pisania i rozwi─ůzywania problemów matematycznych na poziomie elementarnym;
  • wczesne rozpoznawanie mo┼╝liwo┼Ťci wyst─ůpienia specyficznych trudno┼Ťci w uczeniu si─Ö.

Absolwent mo┼╝e by─ç zatrudniony jako:

  • logopeda w przedszkolach, szko┼éach podstawowych, placówkach wychowania pozaszkolnego, placówkach zapewniaj─ůcych opiek─Ö i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem sta┼éego zamieszkania, w gimnazjach, zasadniczych szko┼éach zawodowych;
  • nauczyciel-specjalista do prowadzenia zaj─Ö─ç korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci ze specyficznymi trudno┼Ťciami w uczeniu si─Ö, oraz zaj─Ö─ç z wczesnego wspomagania rozwoju.

Absolwent będzie posiadał przygotowanie pedagogiczne.


Dodano: 2014-03-17 08:38:30