X
W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach statystycznych. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. ZAMKNIJ

I stopnia - Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza i terapia pedagogiczna

KIERUNEK STUDIÓW

PEDAGOGIKA

STUDIA I STOPNIA

 

KWALIFIKACJE ABSOLWENTA

kierunku PEDAGOGIKA

 

Absolwent studiów I stopnia na kierunku pedagogika b─Ödzie dysponowa┼é podstawow─ů wiedz─ů ogólnopedagogiczn─ů, historyczno-filozoficzn─ů, socjologiczn─ů i psychologiczn─ů niezb─Ödn─ů do zrozumienia spo┼éeczno-kulturowego kontekstu kszta┼écenia, wychowania i pracy opieku┼äczej oraz do kszta┼étowania w┼éasnego rozwoju zawodowego. B─Ödzie posiada┼é umiej─Ötno┼Ť─ç komunikacji spo┼éecznej, pos┼éugiwania si─Ö warsztatem diagnostycznym, wzbogacania oraz doskonalenia swojej wiedzy i kompetencji w zakresie praktycznego dzia┼éania oraz tworzenia w┼éasnego warsztatu metodycznego. B─Ödzie posiada┼é umiej─Ötno┼Ť─ç refleksyjnego spojrzenia na w┼éasn─ů rol─Ö zawodow─ů oraz pog┼é─Öbionego rozumienia rzeczywisto┼Ťci edukacyjnej. Absolwent uzyska podstawowe kwalifikacje zawodowe zale┼╝ne od wybranej specjalno┼Ťci, z mo┼╝liwo┼Ťci─ů orientacji na konkretn─ů specjalno┼Ť─ç pedagogiczn─ů. B─Ödzie przygotowany do pracy w: szkolnictwie (po uko┼äczeniu specjalno┼Ťci nauczycielskiej – zgodnie ze standardami kszta┼écenia przygotowuj─ůcego do wykonywania zawodu nauczyciela), placówkach o┼Ťwiatowo-wychowawczych, poradniach specjalistycznych, instytucjach rynku pracy, zak┼éadach pracy, s┼éu┼╝bie zdrowia, a tak┼╝e w instytucjach profilaktyki spo┼éecznej i w wymiarze sprawiedliwo┼Ťci.

Absolwent studiów I stopnia na kierunku pedagogika b─Ödzie posiada┼é przygotowanie pedagogiczne zgodnie z Rozporz─ůdzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegó┼éowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

 

Absolwent b─Ödzie przygotowany do podj─Öcia studiów drugiego stopnia.

 

SYLWETKA ABSOLWENTA

 

Specjalno┼Ť─ç: Pedagogika opieku┼äczo-wychowawcza i terapia pedagogiczna

 

Absolwent kierunku pedagogika o specjalno┼Ťci pedagogika opieku┼äczo-wychowawcza i terapia pedagogiczna b─Ödzie przygotowany do pracy w instytucjach opieku┼äczo-wychowawczych, takich jak: ┼Ťrodowiskowe domy opieki nad dzieckiem, ┼Ťrodowiskowe o┼Ťrodki opieki nad dzieckiem oraz ca┼ékowitej opieki dla doros┼éych, ┼Ťwietlice ┼Ťrodowiskowe, warsztaty terapii zaj─Öciowej, instytucje wychowania pozaszkolnego. Przygotowany b─Ödzie do stawiania diagnozy sytuacji wychowawczych i opieku┼äczych, prowadzenia dzia┼éa┼ä terapeutycznych (kompensacyjnych) oraz dzia┼éa┼ä profilaktycznych w zakresie opieki i wychowania.

Absolwent, zgodnie z Rozporz─ůdzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegó┼éowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli b─Ödzie móg┼é by─ç zatrudniony jako:

b─Ödzie móg┼é by─ç zatrudniony jako:

  • nauczyciel pedagog w przedszkolach, szko┼éach podstawowych, placówkach wychowania pozaszkolnego, placówkach zapewniaj─ůcych opiek─Ö i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem sta┼éego zamieszkania,
  • nauczyciel wychowawca w ┼Ťwietlicach szkolnych i w internatach;
  • nauczyciel wychowawca w szkolnych schroniskach m┼éodzie┼╝owych.

Wraz z dyplomem uko┼äczenia studiów I stopnia absolwent zdob─Ödzie przygotowanie pedagogiczne.

Dodatkowe po┼é─ůczenie terapii pedagogicznej ze specjalno┼Ťci─ů pedagogika opieku┼äczo-wychowawcza przygotuje absolwenta do realizacji zaj─Ö─ç specjalistycznych korekcyjno-kompensacyjnych organizowanych dla uczniów, u których stwierdzono specyficzne trudno┼Ťci w uczeniu si─Ö, uniemo┼╝liwiaj─ůce uzyskanie osi─ůgni─Ö─ç wynikaj─ůcych z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego. Absolwent zdob─Ödzie tak┼╝e kwalifikacje do prowadzenia zaj─Ö─ç z wczesnego wspomagania rozwoju, zaj─Ö─ç psychoedukacyjnych dla rodziców, poradnictwa dla uczniów, rodziców i nauczycieli oraz konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli z zakresu terapii pedagogicznej.

Wprowadzenie terapii pedagogicznej jako specjalno┼Ťci dodatkowej pozwoli absolwentowi pedagogiki opieku┼äczo-wychowawczej znacznie lepiej rozpoznawa─ç indywidualne potrzeby dzieci i m┼éodzie┼╝y oraz monitorowa─ç ich rozwój. Pozwoli lepiej diagnozowa─ç i analizowa─ç przyczyny niepowodze┼ä szkolnych. Absolwent nab─Ödzie umiej─Ötno┼Ťci prowadzenia zaj─Ö─ç korekcyjno-kompensacyjnych w zakresie: specyficznych trudno┼Ťci w uczeniu si─Ö (dysleksji, dysgrafii, dysortografii), trudno┼Ťci w uczeniu si─Ö matematyki, korekty zaburze┼ä rozwoju ruchowego, zaburze┼ä rozwoju mowy i zaburze┼ä koncentracji uwagi. Uzyskanie kwalifikacji z zakresu terapii pedagogicznej znacznie poszerzy mo┼╝liwo┼Ťci profesjonalnego oddzia┼éywania na wychowanków zarówno w pracy na stanowisku pedagoga szkolnego, jak i wychowawcy ┼Ťwietlicy, bursy, internatu, czyli w obszarach, do których przygotowuje specjalno┼Ť─ç pedagogika opieku┼äczo-wychowawcza.

 


Dodano: 2018-08-24 12:54:10