X
W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach statystycznych. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. ZAMKNIJ

II stopnia - Pedagogika opieku┼äczo-wychowawcza z gerontologi─ů

KIERUNEK STUDIÓW

PEDAGOGIKA

STUDIA II STOPNIA

 

KWALIFIKACJE ABSOLWENTA

 

Absolwent studiów II stopnia na kierunku pedagogika b─Ödzie dysponowa┼é poszerzonym przygotowaniem teoretycznym o charakterze interdyscyplinarnym, zorientowanym na konkretn─ů specjalno┼Ť─ç pedagogiczn─ů. B─Ödzie posiada┼é umiej─Ötno┼Ťci prowadzenia bada┼ä, diagnozowania oraz samodzielnego rozwi─ůzywania problemów teoretycznych i praktycznych z zakresu wybranej specjalno┼Ťci. Przygotowany b─Ödzie do dzia┼éalno┼Ťci prospo┼éecznej (np. w instytucjach dialogu spo┼éecznego i partnerstwa lokalnego), samodoskonalenia oraz podj─Öcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich). Absolwent przygotowany b─Ödzie do aktywno┼Ťci w ró┼╝nych obszarach dzia┼éa┼ä edukacyjnych oraz do pracy w: szkolnictwie (po uko┼äczeniu specjalno┼Ťci nauczycielskiej – zgodnie ze standardami kszta┼écenia przygotowuj─ůcego do wykonywania zawodu nauczyciela); placówkach opieku┼äczo-wychowawczych, animacji kulturalnej i pomocy spo┼éecznej; przedszkolach i placówkach o┼Ťwiatowych; poradniach specjalistycznych; zak┼éadach pracy; administracji pa┼ästwowej i samorz─ůdowej; s┼éu┼╝bie zdrowia; instytucjach profilaktyki spo┼éecznej i wymiaru sprawiedliwo┼Ťci oraz w instytucjach rynku pracy.

 

SYLWETKA ABSOLWENTA

 

Specjalno┼Ť─ç: Pedagogika opieku┼äczo-wychowawcza z gerontologi─ů

 

Absolwent kierunku pedagogika o specjalno┼Ťci pedagogika opieku┼äczo-wychowawcza z gerontologi─ů b─Ödzie przygotowany do pracy w instytucjach opieku┼äczo-wychowawczych, takich jak: ┼Ťrodowiskowe domy opieki nad dzieckiem, ┼Ťrodowiskowe o┼Ťrodki opieki nad dzieckiem oraz ca┼ékowitej opieki dla doros┼éych, ┼Ťwietlice ┼Ťrodowiskowe, warsztaty terapii zaj─Öciowej, instytucje wychowania pozaszkolnego. B─Ödzie przygotowany do stawiania diagnozy sytuacji wychowawczych i opieku┼äczych, prowadzenia dzia┼éa┼ä terapeutycznych (kompensacyjnych) oraz dzia┼éa┼ä profilaktycznych w zakresie opieki i wychowania.

Dodatkowo absolwent, który b─Ödzie posiada┼é przygotowanie pedagogiczne, zgodnie z Rozporz─ůdzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegó┼éowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli b─Ödzie móg┼é by─ç zatrudniony jako:

  • nauczyciel pedagog:  w przedszkolach, w szko┼éach podstawowych, liceach, technikach, placówkach, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, placówkach wychowania pozaszkolnego, placówkach zapewniaj─ůcych opiek─Ö i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem sta┼éego zamieszkania,
  • nauczyciel wychowawca:  w ┼Ťwietlicach, w internatach, w szkolnych schroniskach m┼éodzie┼╝owych

 

Ponadto Absolwent specjalno┼Ťci pedagogika opieku┼äczo-wychowawcza z gerontologi─ů uzyska kompetencje niezb─Ödne do wspierania ludzi starszych. B─Ödzie móg┼é podj─ů─ç prac─Ö w nast─Öpuj─ůcych placówkach:

  • opieku┼äczych (domy pomocy spo┼éecznej, dzienne domy pomocy spo┼éecznej, o┼Ťrodki interwencji kryzysowej i opieki d┼éugoterminowej nad osobami niesprawnymi, o┼Ťrodki opieki domowej);
  • opieki medycznej (dla osób starszych, przewlekle chorych, niesprawnych) w zakresie promocji zdrowia i profilaktyki gerontologicznej (poradnie, oddzia┼éy rehabilitacyjne, sanatoria, szpitalne, hospicja);
  • organizacji czasu wolnego seniorów (kluby seniora) w zakresie edukacji gerontologicznej, terapii zaj─Öciowej, turystyki i rozwijania aktywno┼Ťci fizycznej i rekreacji osób starszych;
  • edukacyjnych dla seniorów (osób 50+), np. w Uniwersytetach Trzeciego Wieku, centrach informacji dla seniorów, stowarzyszeniach itp.;
  • pomocy spo┼éecznej i polityki spo┼éecznej (ROPS, MOPR, PCPR, OPS), w zespo┼éach do spraw seniorów i organizacji wspieraj─ůcych ludzi starszych.

Dodano: 2018-08-24 09:25:47