X
W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach statystycznych. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. ZAMKNIJ

Kurs - Potrzeby poznawcze dziecka. W co si─Ö bawi─ç z dzieckiem w wieku 0-3

Wymiar czasu – 5 godzin

Zapisy i informacja - e-mail: podyplomowe@wsh-leszno.pl, telefon: 65 529 93 52

Cena - tabela opłat

Regulamin - pobierz


 

Za┼éo┼╝enia i cele:

Celem warsztatów jest nabycie umiej─Ötno┼Ťci skutecznego wspierania rozwoju dziecka w pierwszych trzech latach jego ┼╝ycia.

Tematyka warsztatu:

Wspieranie sfer rozwoju:

rozwój fizyczny i motoryczny

rozwój poznawczy i inteligencji

rozwój j─Özyka

rozwój relacji spo┼éecznych i przywi─ůzania

Zadania dla doros┼éych w zale┼╝no┼Ťci od wieku dziecka

1 miesi─ůc ┼╝ycia (0;0-0;1)

faza 1: pilot automatyczny (─çwiczenie odruchów),wzorce zachowa┼ä to automatyczne reakcje na bod┼║ce,pocz─ůtek gromadzenia informacji o znanych wydarzeniach

habituacja,

2-4 miesi─ůc ┼╝ycia (0;1-0;4)

faza 2: koordynacja zmys┼éów (rozwijanie schematów),wy─çwiczone uogólnione wzorce zachowa┼ä, koordynacja pojedynczych schematów  (w obr─Öbie w┼éasnego cia┼éa) -

„kciuk s┼éu┼╝y do ssania?),

5-8 miesi─ůc ┼╝ycia (0;4-0;8)

faza 3: skupienie na zewn─ůtrz (odkrywanie procedur),zachowania bardziej skierowane na zewn─ůtrz,rozwijanie procedur w celu reprodukowania interesuj─ůcych

zdarze┼ä zewn─Ötrznych (reakcje ko┼éowe wtórne) - zabawa wwyrzucanie,imitacja w obr─Öbie znanych schematów, poczucie kontroli,

9-12 miesi─ůc ┼╝ycia (0;8-1;0)

faza 4: zwi─ůzki przyczynowo-skutkowe i sta┼éo┼Ť─ç przedmiotu (zachowanie intencjonalne)pierwsze naprawd─Ö intencjonalne zachowania – oddzielenie┼Ťrodków od celu (dzi─Öki wisz─ůcej ze sto┼éu serwecie do ciastka)

13-18 miesi─ůc ┼╝ycia (1;0-1;6)

faza 5: eksperymentowanie (nowo┼Ť─ç i eksploracja),pocz─ůtek systematycznego zmieniania schematów w celuwywo┼éania nowych efektów (reakcje ko┼éowe trzeciego rz─Ödu)problemy rozwi─ůzywane przez aktywny proces prób i bledów  (ma┼éy naukowiec – rozbiera ┼Ťwiat na cz─Ö┼Ťci),

19-24 miesi─ůc ┼╝ycia (1;6-2;0)

faza 6: rozumienie symboli (reprezentacja umys┼éowa),umiej─Ötno┼Ť─ç funkcjonowania reprezentacyjnego(symbolicznego),umys┼éowe rozwi─ůzywanie problemów zaczyna zast─Öpowa─ç metod─Ö prób i b┼é─Ödów – (ju┼╝ potrafi─Ö wyobrazi─ç sobie jak dzia┼éa ┼Ťwiat, bo tego do┼Ťwiadczam)

24-36 miesi─ůc ┼╝ycia(2,0-3,0)rozwój psychospo┼éeczny, rozwój motoryki,rozwój poznawczy, mowa, autoprezentacja, samo┼Ťwiadomo┼Ť─ç ( Mamo, Tato przygotuj mnie do przedszkola).


Dodano: 2015-09-24 12:13:14