X
W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach statystycznych. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. ZAMKNIJ

Kurs - Potrzeby poznawcze dziecka. W co się bawić z dzieckiem w wieku 0-3

Wymiar czasu – 5 godzin

Zapisy i informacja - e-mail: podyplomowe@wsh-leszno.pl, telefon: 65 529 93 52

Cena - tabela opłat

Regulamin - pobierz


 

Założenia i cele:

Celem warsztatów jest nabycie umiejętności skutecznego wspierania rozwoju dziecka w pierwszych trzech latach jego życia.

Tematyka warsztatu:

Wspieranie sfer rozwoju:

rozwój fizyczny i motoryczny

rozwój poznawczy i inteligencji

rozwój języka

rozwój relacji społecznych i przywiązania

Zadania dla dorosłych w zależności od wieku dziecka

1 miesiąc życia (0;0-0;1)

faza 1: pilot automatyczny (ćwiczenie odruchów),wzorce zachowań to automatyczne reakcje na bodźce,początek gromadzenia informacji o znanych wydarzeniach

habituacja,

2-4 miesiąc życia (0;1-0;4)

faza 2: koordynacja zmysłów (rozwijanie schematów),wyćwiczone uogólnione wzorce zachowań, koordynacja pojedynczych schematów  (w obrębie własnego ciała) -

„kciuk służy do ssania?),

5-8 miesiąc życia (0;4-0;8)

faza 3: skupienie na zewnątrz (odkrywanie procedur),zachowania bardziej skierowane na zewnątrz,rozwijanie procedur w celu reprodukowania interesujących

zdarzeń zewnętrznych (reakcje kołowe wtórne) - zabawa wwyrzucanie,imitacja w obrębie znanych schematów, poczucie kontroli,

9-12 miesiąc życia (0;8-1;0)

faza 4: związki przyczynowo-skutkowe i stałość przedmiotu (zachowanie intencjonalne)pierwsze naprawdę intencjonalne zachowania – oddzielenieśrodków od celu (dzięki wiszącej ze stołu serwecie do ciastka)

13-18 miesiąc życia (1;0-1;6)

faza 5: eksperymentowanie (nowość i eksploracja),początek systematycznego zmieniania schematów w celuwywołania nowych efektów (reakcje kołowe trzeciego rzędu)problemy rozwiązywane przez aktywny proces prób i bledów  (mały naukowiec – rozbiera świat na części),

19-24 miesiąc życia (1;6-2;0)

faza 6: rozumienie symboli (reprezentacja umysłowa),umiejętność funkcjonowania reprezentacyjnego(symbolicznego),umysłowe rozwiązywanie problemów zaczyna zastępować metodę prób i błędów – (już potrafię wyobrazić sobie jak działa świat, bo tego doświadczam)

24-36 miesiąc życia(2,0-3,0)rozwój psychospołeczny, rozwój motoryki,rozwój poznawczy, mowa, autoprezentacja, samoświadomość ( Mamo, Tato przygotuj mnie do przedszkola).