Kurs - Potrzeby poznawcze dziecka. W co się bawić z dzieckiem w wieku 0-3Wymiar czasu – 5 godzin Zapisy i informacja - e-mail: podyplomowe@wsh-leszno.pl, telefon: 65 529 93 52 Cena - tabela opłat Regulamin - pobierz
Założenia i cele: Celem warsztatów jest nabycie umiejętności skutecznego wspierania rozwoju dziecka w pierwszych trzech latach jego życia. Tematyka warsztatu: Wspieranie sfer rozwoju: rozwój fizyczny i motoryczny rozwój poznawczy i inteligencji rozwój języka rozwój relacji społecznych i przywiązania Zadania dla dorosłych w zależności od wieku dziecka 1 miesiąc życia (0;0-0;1) faza 1: pilot automatyczny (ćwiczenie odruchów),wzorce zachowań to automatyczne reakcje na bodźce,początek gromadzenia informacji o znanych wydarzeniach habituacja, 2-4 miesiąc życia (0;1-0;4) faza 2: koordynacja zmysłów (rozwijanie schematów),wyćwiczone uogólnione wzorce zachowań, koordynacja pojedynczych schematów (w obrębie własnego ciała) - „kciuk służy do ssania?), 5-8 miesiąc życia (0;4-0;8) faza 3: skupienie na zewnątrz (odkrywanie procedur),zachowania bardziej skierowane na zewnątrz,rozwijanie procedur w celu reprodukowania interesujących zdarzeń zewnętrznych (reakcje kołowe wtórne) - zabawa wwyrzucanie,imitacja w obrębie znanych schematów, poczucie kontroli, 9-12 miesiąc życia (0;8-1;0) faza 4: związki przyczynowo-skutkowe i stałość przedmiotu (zachowanie intencjonalne)pierwsze naprawdę intencjonalne zachowania – oddzielenieśrodków od celu (dzięki wiszącej ze stołu serwecie do ciastka) 13-18 miesiąc życia (1;0-1;6) faza 5: eksperymentowanie (nowość i eksploracja),początek systematycznego zmieniania schematów w celuwywołania nowych efektów (reakcje kołowe trzeciego rzędu)problemy rozwiązywane przez aktywny proces prób i bledów (mały naukowiec – rozbiera świat na części), 19-24 miesiąc życia (1;6-2;0) faza 6: rozumienie symboli (reprezentacja umysłowa),umiejętność funkcjonowania reprezentacyjnego(symbolicznego),umysłowe rozwiązywanie problemów zaczyna zastępować metodę prób i błędów – (już potrafię wyobrazić sobie jak działa świat, bo tego doświadczam) 24-36 miesiąc życia(2,0-3,0)rozwój psychospołeczny, rozwój motoryki,rozwój poznawczy, mowa, autoprezentacja, samoświadomość ( Mamo, Tato przygotuj mnie do przedszkola). |