X
W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach statystycznych. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. ZAMKNIJ

II stopnia - Edukacja ┼╝ywieniowa i psychodietetyka

Specjalno┼Ť─ç: Edukacja ┼╝ywieniowa i psychodietetyka

Absolwent kierunku pedagogika, specjalno┼Ť─ç edukacja ┼╝ywieniowa i psychodietetyka posi─ůdzie kompetencje do pe┼énienia ró┼╝norodnych funkcji zwi─ůzanych z szerzeniem edukacji ┼╝ywieniowej oraz promocj─ů zdrowego stylu ┼╝ycia, a tak┼╝e do rozpoznawania, oceny,  analizowania i diagnozowania wp┼éywu ró┼╝nych czynników psychologicznych na zachowania ┼╝ywieniowe cz┼éowieka a nast─Öpnie wspó┼éudzia┼éu w podejmowaniu terapii psychologicznej w celu wprowadzenia pozytywnych zmian w ┼╝ywieniu. Uzyskana na tej specjalno┼Ťci wiedza teoretyczna i zdobyte umiej─Ötno┼Ťci praktyczne umo┼╝liwi─ů absolwentowi:

  • zdobycie umiej─Ötno┼Ťci okre┼Ťlania wp┼éywu poszczególnych elementów ┼Ťrodowiska, a zw┼éaszcza ┼╝ywno┼Ťci i sposobu ┼╝ywienia na stan zdrowia jednostki i spo┼éecze┼ästwa;
  • profesjonalne rozpoznawanie i monitorowanie stanu od┼╝ywienia ludzi oraz ró┼╝nych czynników psychologicznych   prowadz─ůcych do zaburze┼ä od┼╝ywiania;
  • realizowanie poradnictwa ┼╝ywieniowego dla ró┼╝nych grup spo┼éecznych;
  • realizowanie dzia┼éa┼ä edukacyjnych w zakresie ┼╝ywno┼Ťci i ┼╝ywienia, a tak┼╝e w ró┼╝nych   
  • obszarach zdrowia publicznego;
  • prowadzenie nauczania w placówkach o┼Ťwiatowych (po uzyskaniu kwalifikacji 
  • pedagogicznych) w zakresie edukacji ┼╝ywieniowej oraz promocji zdrowia i zdrowia 
  • publicznego  oraz    wspó┼éudzia┼é w terapii psychologicznej zaburze┼ä od┼╝ywiania;
  • koordynowanie dzia┼éalno┼Ťci w zakresie promowania zdrowego stylu ┼╝ycia;
  • rozpoznawania i oceny wp┼éywu stresu i stanów emocjonalnych na zachowania ┼╝ywieniowe;
  • diagnozowania wzajemnych zale┼╝no┼Ťci mi─Ödzy nadwag─ů i oty┼éo┼Ťci─ů a obszarem  
  • zachowa┼ä i emocji, a tak┼╝e wp┼éywania na  popraw─Ö w┼éasnej samooceny pacjentów;
  • pozytywnego motywowania pacjenta do  wprowadzenia zmian w sposobie 
  • od┼╝ywiania.