X
W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach statystycznych. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. ZAMKNIJ

II stopnia - Pedagogika resocjalizacyjna

KIERUNEK STUDIÓW

PEDAGOGIKA

STUDIA II STOPNIA

 

KWALIFIKACJE ABSOLWENTA

 

Absolwent studiów II stopnia na kierunku pedagogika b─Ödzie dysponowa┼é poszerzonym przygotowaniem teoretycznym o charakterze interdyscyplinarnym, zorientowanym na konkretn─ů specjalno┼Ť─ç pedagogiczn─ů. B─Ödzie posiada┼é umiej─Ötno┼Ťci prowadzenia bada┼ä, diagnozowania oraz samodzielnego rozwi─ůzywania problemów teoretycznych i praktycznych z zakresu wybranej specjalno┼Ťci. Przygotowany b─Ödzie do dzia┼éalno┼Ťci prospo┼éecznej (np. w instytucjach dialogu spo┼éecznego i partnerstwa lokalnego), samodoskonalenia oraz podj─Öcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich). Absolwent przygotowany b─Ödzie do aktywno┼Ťci w ró┼╝nych obszarach dzia┼éa┼ä edukacyjnych oraz do pracy w: szkolnictwie (po uko┼äczeniu specjalno┼Ťci nauczycielskiej – zgodnie ze standardami kszta┼écenia przygotowuj─ůcego do wykonywania zawodu nauczyciela); placówkach opieku┼äczo-wychowawczych, animacji kulturalnej i pomocy spo┼éecznej; przedszkolach i placówkach o┼Ťwiatowych; poradniach specjalistycznych; zak┼éadach pracy; administracji pa┼ästwowej i samorz─ůdowej; s┼éu┼╝bie zdrowia; instytucjach profilaktyki spo┼éecznej i wymiaru sprawiedliwo┼Ťci oraz w instytucjach rynku pracy.

 

SYLWETKA ABSOLWENTA

 

Specjalno┼Ť─ç: Pedagogika resocjalizacyjna

 

Absolwent kierunku pedagogika o specjalno┼Ťci pedagogika resocjalizacyjna b─Ödzie posiada┼é kompetencje do diagnozowania problemów oraz podejmowania dzia┼éa┼ä resocjalizacyjnych w placówkach socjalizacyjnych i resocjalizacyjnych, placówkach wsparcia dziennego, placówkach interwencyjnych, o┼Ťrodkach kuratorskich, placówkach dla nieletnich (np. o┼Ťrodki szkolno-wychowawcze, policyjne izby dziecka, schroniska dla nieletnich), zak┼éadach karnych, aresztach ┼Ťledczych oraz s┼éu┼╝bach s─ůdowych i wi─Öziennych, a tak┼╝e do aktywnego i efektywnego uczestniczenia w ró┼╝nych ┼Ťrodowiskowych programach profilaktyczno-interwencyjnych. Absolwent b─Ödzie wyposa┼╝ony w znajomo┼Ť─ç problematyki pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej w ┼Ťrodowiskach spo┼éecznie zagro┼╝onych. Jego kompetencje zawodowe obejmowa─ç b─Öd─ů umiej─Ötno┼Ťci w zakresie diagnozy potrzeb osób znajduj─ůcych si─Ö w trudnych sytuacjach ┼╝yciowych spowodowanych bezrobociem b─ůd┼║ sytuacjami losowymi.

Dodatkowo absolwent, który b─Ödzie posiada┼é przygotowanie pedagogiczne, zgodnie z Rozporz─ůdzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegó┼éowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli. b─Ödzie móg┼é by─ç zatrudniony jako:

  • nauczyciel pedagog w szko┼éach podstawowych, liceach, technikach, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych,  placówkach wychowania pozaszkolnego, placówkach zapewniaj─ůcych opiek─Ö i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem sta┼éego zamieszkania;
  • nauczyciel wychowawca w szko┼éach wchodz─ůcych w sk┼éad: m┼éodzie┼╝owych o┼Ťrodków wychowawczych, m┼éodzie┼╝owych o┼Ťrodków socjoterapii, w zak┼éadach poprawczych, schroniskach dla nieletnich, szkolnych schroniskach m┼éodzie┼╝owych

Dodano: 2018-08-24 09:47:43