X
W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach statystycznych. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. ZAMKNIJ

Kurs - Wybrane metody pracy z dzie─çmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Wymiar czasu – 20 godzin

Zapisy i informacja - e-mail: podyplomowe@wsh-leszno.pl, telefon: 65 529 93 52

Cena - tabela opłat

Regulamin - pobierz


Za┼éo┼╝enia i cele:

Celem warsztatów jest poszerzenie wiedzy z zakresu wybranych metod pracy z dzie─çmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nabycie i doskonalenie umiej─Ötno┼Ťci zastosowania metod pedagogiki zabawy w pracy z osobami niepe┼énosprawnymi.  Warsztaty  prezentuj─ů ró┼╝norodne  sposoby uatrakcyjnienia zaj─Ö─ç prowadzonych z dzie─çmi niepe┼énosprawnymi.

W formie warsztatowej uczestnicy do┼Ťwiadcz─ů   dzia┼éa┼ä k┼éad─ůcych nacisk na terapeutyczn─ů warto┼Ť─ç zabawy opartej na muzyce, ruchu , plastyce , dotyku , s┼éowie.

Tematyka warsztatu:

 1.Metoda Ruchu Rozwijaj─ůcego Weroniki Sherborne. Zaj─Öcia stymulacyjno-terapeutyczne, maj─ů nauczy─ç aktywnego i twórczego ┼╝ycia poprzez poznanie siebie i innych, zdobycie zaufania do siebie i innych, nabrania pewno┼Ťci siebie i wiary we w┼éasne mo┼╝liwo┼Ťci w sytuacji aktywnego ruchu i bliskiego kontaktu z drug─ů osob─ů.

2.Metoda Marianny i Kristophera Knill ,,Programy Aktywno┼Ťci, ┼Üwiadomo┼Ťci Cia┼éa s─ů skuteczn─ů terapi─ů w pracy z dzie─çmi o ró┼╝nym poziomie rozwoju intelektualnego, z ró┼╝nymi rodzajami niepe┼énosprawno┼Ťci fizycznej, w pracy z osobami autystycznymi czy z uszkodzonym wzrokiem lub s┼éuchem

3.Metoda Bon-Depart, czyli dobrego startu – to metoda wzrokowo-s┼éuchowo-motoryczna. Celem jej jest jednoczesne usprawnianie analizatorów wzrokowego, s┼éuchowego, kinestetyczno-ruchowego, a tak┼╝e kszta┼écenie lateralizacji tj. orientacji w schemacie cia┼éa i przestrzeni.

4.Gimnastyka umys┼éu Paula Dennisona: ─ćwiczenia  poprawiaj─ů –koncentracj─Ö uwagi, koordynacj─Ö wzrokowo-ruchow─ů, oddychanie, pobudzaj─ů procesy my┼Ťlowe, podnosz─ů ogóln─ů sprawno┼Ť─ç ruchow─ů, synchronizuj─ů wspó┼éprac─Ö obu pó┼ékul mózgowych, odpr─Ö┼╝aj─ů, relaksuj─ů.

5.Relaksacja i muzykoterapia:  wspólne prze┼╝ywanie i czerpanie rado┼Ťci z muzyki- elementy Pedagogiki zabawy, metoda Batti Straus, techniki relaksacyjne.

6.Pedagogika zabawy w pracy z dzie─çmi niepe┼énosprawnymi poznanie i wykorzystanie skutecznych sposobów aktywizacji i integracji grupy, zabawy ze ┼Ťpiewem (zabawy ilustracyjne, inscenizowane, rytmiczne i taneczne); zabawy z chust─ů animacyjn─ů

7.Artterapia stanowi rodzaj usprawniania przez sztuk─Ö. W artterapii korzysta si─Ö z ró┼╝nych jej form: z muzyki, ta┼äca, plastyki, poezji.