X
W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach statystycznych. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. ZAMKNIJ

Kurs - Wybrane metody pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Wymiar czasu – 20 godzin

Zapisy i informacja - e-mail: podyplomowe@wsh-leszno.pl, telefon: 65 529 93 52

Cena - tabela opłat

Regulamin - pobierz


Założenia i cele:

Celem warsztatów jest poszerzenie wiedzy z zakresu wybranych metod pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nabycie i doskonalenie umiejętności zastosowania metod pedagogiki zabawy w pracy z osobami niepełnosprawnymi.  Warsztaty  prezentują różnorodne  sposoby uatrakcyjnienia zajęć prowadzonych z dziećmi niepełnosprawnymi.

W formie warsztatowej uczestnicy doświadczą   działań kładących nacisk na terapeutyczną wartość zabawy opartej na muzyce, ruchu , plastyce , dotyku , słowie.

Tematyka warsztatu:

 1.Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Zajęcia stymulacyjno-terapeutyczne, mają nauczyć aktywnego i twórczego życia poprzez poznanie siebie i innych, zdobycie zaufania do siebie i innych, nabrania pewności siebie i wiary we własne możliwości w sytuacji aktywnego ruchu i bliskiego kontaktu z drugą osobą.

2.Metoda Marianny i Kristophera Knill ,,Programy Aktywności, Świadomości Ciała są skuteczną terapią w pracy z dziećmi o różnym poziomie rozwoju intelektualnego, z różnymi rodzajami niepełnosprawności fizycznej, w pracy z osobami autystycznymi czy z uszkodzonym wzrokiem lub słuchem

3.Metoda Bon-Depart, czyli dobrego startu – to metoda wzrokowo-słuchowo-motoryczna. Celem jej jest jednoczesne usprawnianie analizatorów wzrokowego, słuchowego, kinestetyczno-ruchowego, a także kształcenie lateralizacji tj. orientacji w schemacie ciała i przestrzeni.

4.Gimnastyka umysłu Paula Dennisona: Ćwiczenia  poprawiają –koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, oddychanie, pobudzają procesy myślowe, podnoszą ogólną sprawność ruchową, synchronizują współpracę obu półkul mózgowych, odprężają, relaksują.

5.Relaksacja i muzykoterapia:  wspólne przeżywanie i czerpanie radości z muzyki- elementy Pedagogiki zabawy, metoda Batti Straus, techniki relaksacyjne.

6.Pedagogika zabawy w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi poznanie i wykorzystanie skutecznych sposobów aktywizacji i integracji grupy, zabawy ze śpiewem (zabawy ilustracyjne, inscenizowane, rytmiczne i taneczne); zabawy z chustą animacyjną

7.Artterapia stanowi rodzaj usprawniania przez sztukę. W artterapii korzysta się z różnych jej form: z muzyki, tańca, plastyki, poezji.