Kurs - Wybrane metody pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnychWymiar czasu – 20 godzin Zapisy i informacja - e-mail: podyplomowe@wsh-leszno.pl, telefon: 65 529 93 52 Cena - tabela opłat Regulamin - pobierz Założenia i cele: Celem warsztatów jest poszerzenie wiedzy z zakresu wybranych metod pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Nabycie i doskonalenie umiejętności zastosowania metod pedagogiki zabawy w pracy z osobami niepełnosprawnymi. Warsztaty prezentują różnorodne sposoby uatrakcyjnienia zajęć prowadzonych z dziećmi niepełnosprawnymi. W formie warsztatowej uczestnicy doświadczą działań kładących nacisk na terapeutyczną wartość zabawy opartej na muzyce, ruchu , plastyce , dotyku , słowie. Tematyka warsztatu: 1.Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Zajęcia stymulacyjno-terapeutyczne, mają nauczyć aktywnego i twórczego życia poprzez poznanie siebie i innych, zdobycie zaufania do siebie i innych, nabrania pewności siebie i wiary we własne możliwości w sytuacji aktywnego ruchu i bliskiego kontaktu z drugą osobą. 2.Metoda Marianny i Kristophera Knill ,,Programy Aktywności, Świadomości Ciała są skuteczną terapią w pracy z dziećmi o różnym poziomie rozwoju intelektualnego, z różnymi rodzajami niepełnosprawności fizycznej, w pracy z osobami autystycznymi czy z uszkodzonym wzrokiem lub słuchem 3.Metoda Bon-Depart, czyli dobrego startu – to metoda wzrokowo-słuchowo-motoryczna. Celem jej jest jednoczesne usprawnianie analizatorów wzrokowego, słuchowego, kinestetyczno-ruchowego, a także kształcenie lateralizacji tj. orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. 4.Gimnastyka umysłu Paula Dennisona: Ćwiczenia poprawiają –koncentrację uwagi, koordynację wzrokowo-ruchową, oddychanie, pobudzają procesy myślowe, podnoszą ogólną sprawność ruchową, synchronizują współpracę obu półkul mózgowych, odprężają, relaksują. 5.Relaksacja i muzykoterapia: wspólne przeżywanie i czerpanie radości z muzyki- elementy Pedagogiki zabawy, metoda Batti Straus, techniki relaksacyjne. 6.Pedagogika zabawy w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi poznanie i wykorzystanie skutecznych sposobów aktywizacji i integracji grupy, zabawy ze śpiewem (zabawy ilustracyjne, inscenizowane, rytmiczne i taneczne); zabawy z chustą animacyjną
7.Artterapia stanowi rodzaj usprawniania przez sztukę. W artterapii korzysta się z różnych jej form: z muzyki, tańca, plastyki, poezji. |