X
W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach statystycznych. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. ZAMKNIJ

II stopnia - Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna

KIERUNEK STUDIÓW

PEDAGOGIKA

STUDIA II STOPNIA

 

KWALIFIKACJE ABSOLWENTA

 

Absolwent studiów II stopnia na kierunku pedagogika b─Ödzie dysponowa┼é poszerzonym przygotowaniem teoretycznym o charakterze interdyscyplinarnym, zorientowanym na konkretn─ů specjalno┼Ť─ç pedagogiczn─ů. B─Ödzie posiada┼é umiej─Ötno┼Ťci prowadzenia bada┼ä, diagnozowania oraz samodzielnego rozwi─ůzywania problemów teoretycznych i praktycznych z zakresu wybranej specjalno┼Ťci. Przygotowany b─Ödzie do dzia┼éalno┼Ťci prospo┼éecznej (np. w instytucjach dialogu spo┼éecznego i partnerstwa lokalnego), samodoskonalenia oraz podj─Öcia studiów trzeciego stopnia (doktoranckich). Absolwent przygotowany b─Ödzie do aktywno┼Ťci w ró┼╝nych obszarach dzia┼éa┼ä edukacyjnych oraz do pracy w: szkolnictwie (po uko┼äczeniu specjalno┼Ťci nauczycielskiej – zgodnie ze standardami kszta┼écenia przygotowuj─ůcego do wykonywania zawodu nauczyciela); placówkach opieku┼äczo-wychowawczych, animacji kulturalnej i pomocy spo┼éecznej; przedszkolach i placówkach o┼Ťwiatowych; poradniach specjalistycznych; zak┼éadach pracy; administracji pa┼ästwowej i samorz─ůdowej; s┼éu┼╝bie zdrowia; instytucjach profilaktyki spo┼éecznej i wymiaru sprawiedliwo┼Ťci oraz w instytucjach rynku pracy.

 

SYLWETKA ABSOLWENTA

 

Specjalno┼Ť─ç: Wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna

 

Absolwent kierunku pedagogika o specjalno┼Ťci wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna uzyska tytu┼é magistra jako nauczyciel przedszkola oraz jako nauczyciel kszta┼écenia zintegrowanego w klasach I-III szko┼éy podstawowej zgodnie z Rozporz─ůdzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegó┼éowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

Absolwent b─Ödzie posiada┼é poszerzon─ů i uporz─ůdkowan─ů wiedz─Ö teoretyczn─ů w zakresie:

  • wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, tak aby w sposób kompetentny przekazywa─ç nabyt─ů wiedz─Ö oraz samodzielnie j─ů pog┼é─Öbia─ç i aktualizowa─ç, a tak┼╝e integrowa─ç posiadan─ů wiedz─Ö kierunkow─ů z innymi dziedzinami wiedzy;
  • psychologii i pedagogiki, tak aby pe┼éni─ç funkcje wychowawcze i opieku┼äcze; wspiera─ç harmonijny rozwój dziecka; indywidualizowa─ç proces nauczania, zaspokajaj─ůc szczególne potrzeby edukacyjne dzieci; organizowa─ç ┼╝ycie spo┼éeczne na poziomie grupy wiekowej, klasy, szko┼éy i ┼Ťrodowiska lokalnego; wspó┼épracowa─ç z innymi nauczycielami, rodzicami i spo┼éeczno┼Ťci─ů lokaln─ů;
  • dydaktyki przedmiotowej, tak aby skutecznie prowadzi─ç zaj─Öcia edukacyjne, rozbudza─ç zainteresowania poznawcze oraz wspiera─ç rozwój intelektualny dzieci poprzez umiej─Ötny dobór metod aktywizuj─ůcych, technik nauczania i ┼Ťrodków dydaktycznych, a tak┼╝e bada─ç i ocenia─ç osi─ůgni─Öcia dzieci oraz w┼éasn─ů praktyk─Ö;
  • wykorzystania technologii informacyjnej w nauczaniu.

Absolwent specjalno┼Ťci wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna b─Ödzie móg┼é znale┼║─ç zatrudnienie zarówno w placówkach przedszkolnych, jak i szkolnych (w klasach I – III). Absolwent po uko┼äczeniu studiów, oprócz wy┼╝ej wymienionych, b─Ödzie posiada┼é równie┼╝ kwalifikacje umo┼╝liwiaj─ůce mu zatrudnienie w instytucjach spo┼éecznych i artystycznych specjalizuj─ůcych si─Ö w opiece i edukacji dziecka na poziomie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. B─Ödzie móg┼é prowadzi─ç zaj─Öcia w ramach edukacji domowej, nauczania indywidualnego oraz realizacji projektów unijnych zwi─ůzanych z edukacj─ů ma┼éego dziecka. B─Ödzie tak┼╝e przygotowany do samodzielnego organizowania procesów edukacyjnych i wychowawczych w ramach w┼éasnej dzia┼éalno┼Ťci gospodarczej (np. organizowania alternatywnych form wychowania przedszkolnego).


Dodano: 2018-08-24 09:50:24