Absolwent jest przygotowany do wykonywania zadań logopedy takich jak m.in.: przeprowadzanie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy; diagnozowanie logopedyczne oraz organizowanie pomocy logopedycznej; prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i w grupach; organizowanie pomocy logopedycznej przy współpracy z pedagogami i nauczycielami; projektowanie indywidualnych programów pracy terapeutycznej; podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej i specyficznych trudności w uczeniu się. Absolwent posiada podstawowe umiejętności praktyczne, takie jak m.in.: odróżnianie zaburzeń/opóźnień w rozwoju mowy od normy językowej; określanie etiologii wybranych zaburzeń mowy; diagnozowanie i klasyfikowanie różnych zaburzeń mowy; ocenianie poziomu rozwoju mowy; organizowanie działań profilaktycznych; stymulowanie rozwoju mowy; opanowanie różnych programów, metod i technik terapeutycznych; opanowanie zasad emisji i higieny głosu; prowadzenie doradztwa w zakresie komunikacji językowej dla rodziców/opiekunów/nauczycieli dzieci z zaburzeniami mowy; stymulowanie rozwoju psychoruchowego dziecka;
Absolwent posiada podstawowe umiejętności praktyczne, takie jak:
-
odróżnianie zaburzeń/opóźnień w rozwoju mowy od normy językowej;
-
określanie etiologii wybranych zaburzeń mowy;
-
diagnozowanie i klasyfikowanie różnych zaburzeń mowy;
-
ocenianie poziomu rozwoju mowy;
-
prognozowanie rozwoju zaburzenia mowy;
-
organizowanie działań profilaktycznych;
-
stymulowanie rozwoju mowy, który jest opóźniony lub został zahamowany;
-
opanowanie różnych programów, metod i technik terapeutycznych, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które odnoszą się do dyslalii;
-
opanowanie zasad emisji i higieny głosu;
-
prowadzenie doradztwa w zakresie komunikacji językowej dla rodziców/opiekunów/nauczycieli dzieci z zaburzeniami mowy;
-
programowanie jednostki metodycznej zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;
-
stymulowanie rozwoju psychoruchowego dziecka;
-
usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych;
-
wyrównywanie braków w wiedzy i umiejętnościach szkolnych w zakresie czytania, pisania oraz rozwiązywania problemów matematycznych na poziomie elementarnym;
-
organizowanie działań mających na celu eliminowanie emocjonalnych i społecznych ujemnych skutków niepowodzeń szkolnych;
-
prowadzenie doradztwa dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju psychoruchowego oraz metod pracy wspierających nabywanie umiejętności czytania, pisania i rozwiązywania problemów matematycznych na poziomie elementarnym;
-
wczesne rozpoznawanie możliwości wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się.