X
W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach statystycznych. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. ZAMKNIJ

II stopnia - Logopedia

Absolwent jest przygotowany do wykonywania zadań logopedy takich jak m.in.: przeprowadzanie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy; diagnozowanie logopedyczne oraz organizowanie pomocy logopedycznej; prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej i w grupach; organizowanie pomocy logopedycznej przy współpracy z pedagogami i nauczycielami; projektowanie indywidualnych programów pracy terapeutycznej; podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej i specyficznych trudności w uczeniu się. Absolwent posiada podstawowe umiejętności praktyczne, takie jak m.in.: odróżnianie zaburzeń/opóźnień w rozwoju mowy od normy językowej; określanie etiologii wybranych zaburzeń mowy; diagnozowanie i klasyfikowanie różnych zaburzeń mowy; ocenianie poziomu rozwoju mowy; organizowanie działań profilaktycznych; stymulowanie rozwoju mowy; opanowanie różnych programów, metod i technik terapeutycznych; opanowanie zasad emisji i higieny głosu; prowadzenie doradztwa w zakresie komunikacji językowej dla rodziców/opiekunów/nauczycieli dzieci z zaburzeniami mowy; stymulowanie rozwoju psychoruchowego dziecka;

Absolwent posiada podstawowe umiejętności praktyczne, takie jak:

  • odróżnianie zaburzeń/opóźnień w rozwoju mowy od normy językowej;
  • określanie etiologii wybranych zaburzeń mowy;
  • diagnozowanie i klasyfikowanie różnych zaburzeń mowy;
  • ocenianie poziomu rozwoju mowy;
  • prognozowanie rozwoju zaburzenia mowy;
  • organizowanie działań profilaktycznych;
  • stymulowanie rozwoju mowy, który jest opóźniony lub został zahamowany;
  • opanowanie różnych programów, metod i technik terapeutycznych, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które odnoszą się do dyslalii;
  • opanowanie zasad emisji i higieny głosu;
  • prowadzenie doradztwa w zakresie komunikacji językowej dla rodziców/opiekunów/nauczycieli dzieci z zaburzeniami mowy;
  • programowanie jednostki metodycznej zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;
  • stymulowanie rozwoju psychoruchowego dziecka;
  • usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych;
  • wyrównywanie braków w wiedzy i umiejętnościach szkolnych w zakresie czytania, pisania oraz rozwiązywania problemów matematycznych na poziomie elementarnym;
  • organizowanie działań mających na celu eliminowanie emocjonalnych i społecznych ujemnych skutków niepowodzeń szkolnych;
  • prowadzenie doradztwa dla rodziców i nauczycieli w zakresie stymulacji rozwoju psychoruchowego oraz metod pracy wspierających nabywanie umiejętności czytania, pisania i rozwiązywania problemów matematycznych na poziomie elementarnym;
  • wczesne rozpoznawanie możliwości wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się.