X
W ramach naszego serwisu internetowego stosujemy pliki cookies. Używamy cookies, żeby zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają z witryny i dostosować ją tak, aby korzystanie z niej było dla nich przyjemniejsze i ciekawsze. Stosujemy cookies także w celach statystycznych. W każdej chwili mogą Państwo zmienić swoje ustawienia dotyczące cookies w ustawieniach przeglądarki. Korzystanie z naszego internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. ZAMKNIJ

II stopnia - Pedagogika z elementami logopedii

Absolwent ma kompetencje do:

  • wspierania rozwoju komunikacji i prowadzenia działań profilaktycznych w zakresie rozpoznawania opóźnień i zaburzeń rozwoju mowy, takich jak afazja, dyslalia, dysleksja, dysgrafia, zaburzenia czytania i pisania,
  • wspierania pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami artykulacyjnymi,
  • wspieranie pracy z dziećmi mającymi trudności z komunikacją werbalną,
  • wspierania pracy z osobami z zaburzeniami neurologicznymi,
  • współpracy z logopedą oraz innymi specjalistami w zespołach interdyscyplinarnych,
  • prowadzenia zajęć edukacyjnych i wychowawczych w zakresie pedagogiki
  • podejmowania działań profilaktycznych w zakresie zaburzeń mowy i komunikacji;
  • prowadzenia zajęć edukacyjnych i wspierających terapię z zakresu logopedii w placówkach opiekuńczych, wychowawczych i terapeutycznych;
  • współpracy interdyscyplinarnej z nauczycielami, logopedami, psychologami, lekarzami i innymi specjalistami w zakresie wsparcia rozwoju mowy i komunikacji.

Absolwent posiada rozwinięte umiejętności badawcze, dostosowuje strategię badań, metody i techniki badawcze do konkretnych problemów z obszaru pedagogiki oraz umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej. Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach związanych z różnymi strefami działalności pedagogicznej i logopedycznej. Absolwent może podjąć zatrudnienie m.in. w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, w organizacjach pozarządowych, w klubach malucha oraz w placówkach opiekuńczych dla osób dorosłych.

Absolwent nie posiada kwalifikacji do przeprowadzania diagnozy i prowadzenia terapii logopedycznej.