Absolwent ma kompetencje do:
-
wspierania rozwoju komunikacji i prowadzenia działań profilaktycznych w zakresie rozpoznawania opóźnień i zaburzeń rozwoju mowy, takich jak afazja, dyslalia, dysleksja, dysgrafia, zaburzenia czytania i pisania,
-
wspierania pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami artykulacyjnymi,
-
wspieranie pracy z dziećmi mającymi trudności z komunikacją werbalną,
-
wspierania pracy z osobami z zaburzeniami neurologicznymi,
-
współpracy z logopedą oraz innymi specjalistami w zespołach interdyscyplinarnych,
-
prowadzenia zajęć edukacyjnych i wychowawczych w zakresie pedagogiki
-
podejmowania działań profilaktycznych w zakresie zaburzeń mowy i komunikacji;
-
prowadzenia zajęć edukacyjnych i wspierających terapię z zakresu logopedii w placówkach opiekuńczych, wychowawczych i terapeutycznych;
-
współpracy interdyscyplinarnej z nauczycielami, logopedami, psychologami, lekarzami i innymi specjalistami w zakresie wsparcia rozwoju mowy i komunikacji.
Absolwent posiada rozwinięte umiejętności badawcze, dostosowuje strategię badań, metody i techniki badawcze do konkretnych problemów z obszaru pedagogiki oraz umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej. Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach związanych z różnymi strefami działalności pedagogicznej i logopedycznej. Absolwent może podjąć zatrudnienie m.in. w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, w organizacjach pozarządowych, w klubach malucha oraz w placówkach opiekuńczych dla osób dorosłych.
Absolwent nie posiada kwalifikacji do przeprowadzania diagnozy i prowadzenia terapii logopedycznej.